• ۰۷۱-۹۱۳۰۰۳۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)

اولین رویداد Lean Startup Machine ایران – شیراز 2 الی 4 اردیبهشت ماه 1394 در شیراز در مرکز رشد خوشه فناوری‌های صنایع مخابراتی ایران با حمایت مالی این مرکز، مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع مخابراتی، موسسه نوآوری کسب و کار اُپاتان و شرکت Payment24، مدیریت سرکار خانم سمانه نصیحت‌کن و با حضور نماینده جهانی رویداد ماشین استارتاپ ناب در ایران جناب آقای مهندس ناصر غانم‌زاده و با همراهی خانم‌ها حورا وکیلی، سارا نصیحت‌کن، مینا درچه، هنگامه قاسمی و آقایان میثم دهقانی، میلاد احمدی، حسین اکبری، مسیح فرشاد، علی هنرمند، صمد محمودی و محمد شریفی برگزار گردید.

این رویداد با هدف ارزیابی ایده و با شعار Get Out Of The Building (بیرون زدن از ساختمان) در روز چهارشنبه ساعت 5 بعد از ظهر روز چهارشنبه 2 اردیبهشت با سخنان آغازین و برگزاری کارگاه معرفی Lean توسط آقای غانم‌زاده و با ارائه 31 ایده، انتخاب 10 ایده با رای شرکت‌کنندگان و تشکیل 12 تیم ادامه یافته و پس از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان معرفی تخته آزمایش (Javelin Board) توسط آقای آرش میلانی به پایان رسید.

در روز دوم رویداد، پنجشنبه 3 اردیبهشت، در ساعات مختلف جمعاً 3 کارگاه آموزشی برگزار گردید که در فواصل زمانی میان این کارگاه‌ها، شرکت‌کنندگان به منظور آشنایی با بازار واقعی و مصاحبه با مشتریان بالقوه به خارج از ساختمان برگزاری هدایت شدند. شرکت‌کنندگان پس از هر مصاحبه بر اساس مدل Lean با راهنمایی مربیان به ارزیابی ایده خود پرداختند و پس از شکست‌های متوالی به رفع عیب و نواقص ایده خود پرداختند تا برای مرحله آخر آموزش آماده شوند.

در روز آخر رویداد، مرحله آخر آموزش، ساخت یک نمونه اولیه و فروش آن به مشتری آخرین تجربه برای تیم های شرکت کننده و آخرین فرصت ارزیابی ایده و کسب درآمد از مدل اولیه ایده‌ها بود. ساعت 4 بعد از ظهر مراسم اختتامیه با نشست بررسی اکوسیستم استارتاپی شیراز آغاز گردید. پس از سخنرانی آقای مهندس شهیدی بنیانگذار و مدیرعامل Payment24، تیم‌ها در حضور داوران ارائه‌های خود را شروع کردند. به هر کدام از تیم ها 5 دقیقه فرصت برای ارائه و 3 دقیقه فرصت برای پرسش و پاسخ داوران داده شد تا نتیجه 48 ساعت فعالیت خود را برای حاضرین در مراسم تشریح کنند. پس از ارائه همه تیم‌های شرکت کننده، داوران با بررسی و جمع‌بندی امتیازها به ارزیابی آنها پرداختند که در نهایت تیم ReviewHunt به عنوان تیم و ایده برتر معرفی گردید. ایده‌های The Coolation و باغ‌یاب به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه رویداد با تقدیر و تشویق داوران، مربیان و برگزارکنندگان و نیز گرفتن عکس دست جمعی ساعت 8 شب جمعه 4 اردیبهشت 1394 به پایان رسید. ماشین استارتاپ ناب همچنان در ادامه رویداد مطالب مفید و اخبار خود را در وبلاگ رویداد منتشر می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند آن را دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *