• ۰۷۱-۹۱۳۰۰۳۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)

پژوهش کلمات کلیدی یکی از مهم ترین و پرارزش ترین فعالیت ها با بالاترین بازده در زمینه بازاریابی جستجو است. رتبه بندی کلمات کلیدی مناسب می تواند باعث موفقیت و شکست وب سایت شما شود. با پژوهش برروی کلمات کلیدی مورد تقاضای بازار، نه تنها می توانید یاد بگیرید که چه اصطلاحات و عباراتی را با سئو هدف قرار دهید، بلکه می توانید در مورد مشتریان خود بیشتر بدانید.

این مسئله همیشه برای جذب بازدیدکنندگان نیست بلکه برای جذب بازدیدکننده مناسب مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در بیان مزیت این قابلیت اغراق نکنیم اما شما با استفاده از پژوهش کلمات کلیدی می توانید تغییرات تقاضا را پیش بینی کنید، به شرایط متغیر در بازار پاسخ دهید و محصولات، خدمات و محتوایی را که جستجو گران فعال بدنبال آن هستند را تولید کنید. در تاریخ بازاریابی، هیچ مانعی برای درک انگیزه مصرف کنندگان تقریبا در هیچ  طرحی وجود نداشته است.

 

چگونه ارزش یک کلمه کلیدی را تشخیص دهیم؟

چقدر یک کلمه کلیدی برای وب سایت شما ارزش دارد ؟ اگر شما صاحب یک فروشگاه آنلاین کفش باشید، آیا فروش بیشتری از بازدیدکنندگانی که کلمات “کفش قهوه ای ” یا “کفش مشکی ” را جستجو می کنند خواهید داشت ؟کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان در موتورهای جستجو استفاده می کنند تقریبا در دسترس مدیران وب است و ابزارهای پژوهش کلمات کلیدی به ما اجازه می دهد این اطلاعات را پیدا کنیم. با این حال، این ابزارها نمی توانند به طور مستقیم نشان دهد که دریافت ترافیک این جستجو چه ارزشی ایجاد می کند. برای درک ارزش یک کلمه کلیدی، ما نیازمند درک وب سایت خود، ساخت برخی فرضیه ها، تست و تکرار آن ها هستیم (فرمول سنتی بازاریابی وب ).

 

درک دنباله تقاضای کلمات کلیدی:

به مثال فروشگاه آنلاین کفش برمیگردیم . اگر برای واژه «کفش» رتبه ۱ داشتیم در بهترین شرایط بودیم. این فوق العاده است که از کلمه کلیدی استفاده کنیم که ۵۰۰۰ یا حتی ۵۰۰ جستجو در روز دارد ولی در واقعیت این کلمات جستجو شده کمتر از ۳۰% از جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می دهد. ۷۰% باقیمانده، چیزی است که به آن دنباله ی جستجو گفته می شود.

«دنباله شامل صدها میلیون جستجوی منحصر بفرد است که ممکن است چندباردر طول هر روز انجام شود ولی زمانی که در کنار هم قرار میگیرد بیشترین حجم از جستجو را تشکیل می دهد.»

 

درسی که از بازاریابی جستجو باید آموخت این است که دنباله کلمات کلیدی می تواند فرد خریدار را در چرخه خرید جذب کند. یک نفر که واژه «کفش» را جستجو میکند لزوما خریدار نیست بلکه جستجو گر هست. اما فردی که عبارت «بهترین قیمت کفش برند X با سایز Y » را جستجو می کند، خواهان خرید در همان زمان است و اینجاست که دنباله کلمات کلیدی موثر واقع می شود.

درک منحنی تقاضای جستجو بسیار مهم است. در حقیقت زمانی که یک منحنی تقاضای ساده داشته باشیم، نشان می دهد تعداد کمی از پرس و جو ها ، ترافیک زیادی از اصطلاحات و عبارات کمتر جستجو شده را برای ما نمایش می دهد.

 

دشواری کلمات کلیدی:

برای اینکه بدانیم چه کلمات کلیدی را هدف قرار دهیم؛ لازم است که نه تنها تقاضا را برای یک اصطلاح یا عبارت بدانیم، بلکه کارهای مورد نیاز برای دستیابی به رتبه بالا را هم انجام دهیم. اگر برند های بزرگ و موفق ۱۰ نتیجه اول را بدست آورده اند و شما یک تازه کار هستید دستیابی به رتبه خوب ممکن است نیاز به سال ها تلاش داشته باشد. به همین دلیل ضروری است که مشکلات و دشواری های کلمات کلیدی را به خوبی درک کنید.

ابزارهای متفاوتی جهت کمک در زمینه پژوهش کلمات کلیدی وجود دارد از جمله:

  •   Moz Keyword Explorer
  •     Google AdWords Keyword Planner Tool
  •     Google Trends
  •     Microsoft Bing Ads Intelligence
  •     Wordtracker’s Free Basic Keyword Demand

درنظرداشته باشید که بهینه سازی موتورهای جستجو شامل استفاده از تست های ثابت،انجام آزمایش ها و بهبود آن است اما به یاد داشته باشید که هرچند سئو یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بازاریابی است اما اندازه گیری میزان موفقیت هنوز نقطه بحرانی این فرآیند محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *