• ۰۷۱-۹۱۳۰۰۳۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)

TED چیست؟

کلمه اختصاری TED از یک سه کلمه فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. ذهن‌های خلاق در سراسر جهان، گهگاه به ایده‌هایی نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌رسند که اگر آنها را در بستری مناسب برای بقیه مردم ارائه کنند، می‌توانند دنیا را تغییر دهند. بنای محیطی مناسب برای عرضه ایده‌های گوناگون، هدف اصلی بنیاد غیرانتفاعی TED است که حدود سی سال پیش با یک کنفرانس چهار روزه در کالیفرنیا آغاز شد و امروز خاستگاهی شده برای ارائه ایده هایی که با ترویجشان می‌ توان دنیا را متحول کرد. در سال‌های اخیر TED آن‌قدر مورد توجه مردم جهان قرار گرفته که سخنرانی های آن به 104 زبان ترجمه می‌شود و بیش از 2 میلیارد بازدید اینترنتی داشته‌است.
علاقه به حضور در کنفرانس TED تنها مختص شرکت‌کنندگان آن نیست. حضور چهره‌های شاخص و برجسته‌ای همچون بیل گیتس، جین گودال، تیم برنرز-لی، ال گور، ریچارد داوکینز، ادوارد اسنودن، ایزابل آلنده، گوردون براون و بسیاری از مشاهیر دیگر به عنوان سخنران، نشانی از این اشتیاق است. حضور در کنفرانس سالانه TED آن‌قدر جذاب است که باوجود قیمت زیاد (8500 دلار) تمامی بلیط‌های این برنامه در 2 هفته فروخته می‌شود.

TEDx چیست؟

کنفرانس‌های سالیانه TED بسیار جذاب و پرمخاطب شده‌است. اما برای اینکه این نگرش، تاثیر بیشتری در همه جای دنیا داشته‌باشد و فرصت‌های بیشتری برای علاقه‌مندان ایجاد شود تا در جریان ایده‌های جدید و تحول‌گرایانه قرار گیرند، TEDx ایجاد شده تا افراد در نقاط مختلف دنیا بتوانند راحت‌تر و با انتظار کمتر، در محیطی شبیه کنفرانس سالیانه TED حضور پیدا کنند.

TEDxKish یکی از رویدادهای وابسته به TED است که در جزیره کیش برگزار می‌­شود و تلاش می‌کند تا با استفاده از محیط زیبای این جزیره، بستری برای ارتباط فرهنگ و تفکر ایرانی و نگرش سایر جهانیان به آن ایجاد کند. در TEDxKish مجموعه‌­ای از افکار هم­گون و آینده‌نگر از نوآوران، طراحان، متخصصین، حامیان محیط‌زیست و افرادی با دغدغه‌های اجتماعی دور هم جمع می­‌شوند تا به “ایده‌های ارزشمند برای انتشار” جامه­ عمل بپوشانند.

سخنرانان سال 94 عبارتند از سعیده قدس ، علی بوذری، بسام طریق، دیوید جی ولگادو، گلوریا ای، علی صاحبی، سیمون بروتون، Sabeen Ali، شیرین گرامی، کاوه مدنی، خاویر هروه، بهرخ خوشنویس، نادره چملو، سامانتا فلچر، Tralance Addy، Gesine Thomson، کتایون خسرویار، فریدون کورانجی، Sam Kavanagh، گری لوییس، محمد تاجران، Rick Gunn، جمشید مرادیان، John Jolliffe و Barmak Heshmat.

همایش دو روزه تدکس کیش از روز ۲۸ فرودین 1394 با حضور بیش از هشتصد شرکت کننده آغاز به کار کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد میتوانید به وب‌سایت tedxkish.com مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *